Okulumuz Eko-Okullar komisyonu okuldaki tüm paydaşların görüşünü alarak okulun genelinde uygulnacak olan Eko-Okullar "çÖP VE aTIK"konulu eylem planını oluşturdu.
2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
HANIM ÖMER ÇAĞIRAN İLKOKULU
EKO – OKULLAR PROGRAMI
“ÇÖP VE ATIK” KONUSU YILLIK EYLEM
AYLAR |
EYLEM VE ETKİNLİKLER |
UYGULAMA |
|
EKİM |
•
• •
•
• |
Öğretmenlerin katılımıyla proje tanıtım toplantısı yapılması Okul Aile Birliği Genel Kurulu’nda velilere Eko – Okullar Projesi hakkında sunum yapılması Okul web sayfası aracılığıyla velilerin ve kamuoyunun eko okul hakkında bilgilendirilmesi Eko – okul timinin oluşturulması Eko – okul komitesininoluşturulması Eko – okul panosunun güncelleştirilmesi Çevre konularında e-twinning projeleri geliştirmek üzere tim üyelerinden oluşan “Eco – Schools & e-Twinnig Club” ın kurulması ve haftalık toplantılara başlaması Zümrelerden konuya ilişkin yıllık planların alınması Atıklar ve Çevre ile ilgili şarkıların öğretilmesi İnsanların yaşamlarındaki atık çeşitlerinin incelenip “Kümeler” başlığı altında gruplandırılması ve bu konuda poster çalışmaları yapılması
Antalya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ile görüşülmesi ve fikir alışverişi yapılması |
-Koord. Öğretmen •Koord. Öğretmen
- Okul Web sayfası Komisyonu -Koord. Öğretmen -Koord. Öğretmen -Koord. Öğretmen - Tim– Koord.Öğrt.
-Tüm Öğretmenler -MüzikZümresi
• Koord.Öğrt. |
KASIM |
• • • • • •
|
Eko – okul eylem planının çıkarılması ve planın okuldaki idare ve öğretmenler/zümreler odalarının panolarına asılması. Enerji ve su tasarrufu ile ilgili İngilizce sloganların hazırlanıp uygun yerlere asılması Okulun uygun yerlerine TEMA kağıt toplama kutularının konulması. “Çöp ve Atıklar” konulu slogan yarışması
Çöplerin çeşitlerine göre kaç yılda yok olduklarını anlatan afiş çalışmaları Gazete atıklarından çeşitli şapkalar yapılmasını öngören “Şapkalarımız” projesi |
• Komite • -Tüm öğretmenler
-Komite - Tim
• 3 öğretmenleri • 4.sınıf öğretmenleri
• Anasınıfı, 1.sınıf Zümresi |
ARALIK |
• •
•
• • |
Haftalık / Aylık en temiz – düzenli sınıf seçiminin başlaması.
Ayrıştırılan katı atık miktarlarının panoda düzenli duyurulmaya başlanması
Kalemtıraşla açılan kuru kalem atıklarıyla soyut kompozisyon çalışması.
Sınıflarda “Doğa ve Çevre” konulu şiir dinletisi.
Antalya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü yetkililerinin geri dönüşüm konusundaki sunumları
-Pil Toplama Yarışması’na katılım
-Atıkların Geri Dönüşümü konulu Power Point Sunumları hazırlanması ve sunulması |
• Ar – Ge Birimi
• Tim
• 2.sınıf öğretmenleri
• 1. Sınıflar Zümresi
-Tim - Tüm Okul Öğrencileri
• TümOkul
• 4.sınıflar zümresi |
OCAK |
• •
•
|
- Aylık e – bültenin web sayfasından yayınlanmaya başlaması Origami tekniği ile kağıt yüzeyinde doku oluşturma Atık malzemelerden süs eşyaları yapılıp sergilenmesi
Öğrencilere sınıfları için geri dönüşüm kutuları hazırlatılması ve gerekliliklerinin anlatılması. (Hayat Bilgisi dersi,“Sınıfını, okulunu ve çevresini temiz tutmak ve korumakiçin sorumluluk alır.” kazanımı) |
• Komite – Web Sayfası Komisyonu • 2.sınıflar zümresi • 4. Sınıflarzümresi • • 1. Sınıflarzümresi |
ŞUBAT |
•
•
|
“Çevre ve Atıklar” konusunda dünyada ve ülkemizde gazetelerde ve dergilerde yer alan ilginç haberlerin eko – okul panosunda sergilenmesi Atıklar ve çevre ile ilgili bestelenen çalışmaların hikayeleştirilerek canlandırılması
|
• Tim
• 3. Sınıflarzümresi |
MART |
• •
• •
• |
Çevre konusuna dikkat çekmek amacıyla “Kaynaklar Olmasaydı” konusunun işlenmesi. Atık yün, kumaş ve düğme gibi malzemelerle “My Clothes” konusunda öğrencilere yaratıcı etkinlikler yaptırılması.
22 Mart Dünya Su Günü kutlamaları Atıklarla 3 boyutlu tasarımçalışması.
“Eco – Schools Questionnare” uygulanması ve sonuçlarının panoda sergilenmesi.
- Atıklar ve doğada kaç yılda kaybolduklarının araştırılıp okulun tümüne sunum yapılması |
• 1. SınıflarZümresi
• İngilizce Zümresi (Anasınıfıöğrencileri) • Beden EğitimiZümresi
• Sorumlu Öğretmen
• 4.sınıflar Zümresi
• İngilizce Zümresi – 8. Sınıflar
• Çevre Kulübüöğrenci veöğretmenleri |
NİSAN |
• •
• |
- Okul bahçesindeki ağaç ve çiçeklerin sulanması amacıyla okul bahçesinin uygun yerlerine yağmur suyu toplama kaplarının yerleştirilmesi.
- Okulda bahar temizliğinin başlatılması 7 Nisan Dünya Sağlık Günü’nün kutlanması “Su” konulu şiir yarışması - Yeşil Bayrak ödül başvurusunun yapılması
Katı Atıkları Bertaraf Tesisi gezisi |
• Komite
• TümOkul • Tim – Koord.Öğrt. • Komite – 3 ve 4.sınıfÖğrencileri
• Koord.Öğrt.
• Tim – 3. Kademe Öğrencileri – Koord. Öğrt. |
MAYIS |
•
•
•
|
Bölgemizdeki doğal anıtlar ve bu anıtlar üzerinde çevre kirliliği sonucu oluşan zararların araştırılması ve afiş çalışmalarıyapılması.
Atık gazetelerden bowling topu ve atık pet şişelerden labut yapımı veoynanması.
- Atık kâğıtlardan kese kâğıdıyapımı
“Helping” ünitesinde “Change The World” sloganı altında dünyayı değiştirebilecek ekolojik önlemler için afiş ve slogan çalışması
|
• 4.sınıf Zümresi
• 2.sınıflarZümresi
• AnasınıfıZümresi
• İngilizce Zümresi – 4. Sınıflar
|
HAZİRAN |
• •
• |
5 Haziran Dünya Çevre Günü kutlamaları Atıklardan oluşturulan giysiler defilesi (Dünya Çevre Günü etkinliği)
Tüketilen besin maddelerinin ambalajlarını kullanarak “Past Simple Tense” konusunun pekiştirilmesi için ambalajların İngilizce anlamları öğretilecek |
• Komite ve TümOkul • 3. Sınıflarzümresi •
• İngilizce Zümresi – 3. Sınıföğrencileri |
Burçin SIKAR Kübra KARABULUT
Koordinatör Öğretmen Koordinatör Öğretmen